V poslední době jste na našem FB a Instagram profilu mohli potkávat fotky kol od Švýcarské značky Koba. Tuhle malosériovku jsme začali dovážet letos a představili ji na veletrhu For Bikes v Praze. Jaká kola značka nabízí a v čem jsou jedinečná? Projdeme si to pěkně model po modelu.
Racetool
Je čistokrevný závodní 29“ hardtail. Lehký karbonový rám (1090g) počítá s vidlicí o zdvihu 100 mm. Všechny bowdeny a hadice jsou vedeny uvnitř rámu. Stejně jako všechny kola Koba je rám pouze na boost náboje. Ovšem je připraven na vnitřní vedení teleskopické sedlovky o průměru 30,9 mm. Na výstavě jsme představili Racetool v osazení SRAM XX1/brzdy XTR/ kola Toboga superlite s plášti Schwalbe Thunder Burt. Váha v naší dílně mu ukázala 8,2 Kg.
Sentiero
Je 29“ full s nízkými zdvihy. Rám je z karbonu včetně kompletní zadní stavby. Nepočítá se s montáží presmykače, boost je samozřejmostí, všechna lanka a hadice jsou vedeny vnitřkem rámu. Sentiero stavíme ve dvou variantách – XC a Trail. Varianta XC využívá zdvihy 110 mm respektive 100 mm u vidlice, ráfky o šíři 30 mm, rychlejší pláště a pevnou sedlovku. Tomuto konkrétnímu kousku ve velikosti L jsme navážili 9,9 Kg, s plášti Schwalbe Thunder Burt pak 9,4 Kg.
Verze Trail spoléhá na 110 mm zdvihu vzadu a 120 mm vpředu, teleskopickou sedlovku, 30 mm ráfky a hrubší pláště. Vznikne tak velmi rychlé kolo na traily se kterým se nenudíte do kopce i z kopce. Váha tohoto konkrétního postaveného kousku ve velkosti M je 10,5 Kg.
Trailtool
Je nejnovějším přírůstkem do rodiny Koba. Jde o full s 29“ koly a vysokými zdvihy pro trail a enduro. Koba rám nabízí ve dvou variantách zdvihů 135 mm pro all mountain a 150 mm pro enduro. Stejně jako všechny modely Koba rám nepočítá s přesmykačem, zadní stavba je v boost standardu a všechny bowdeny a hadice vedou vnitřkem rámu.
All mountain varianta se zdvihy 135 vzdau a 140 mm v předu je univerzální stroj na traily i delší vyjižďky. Při přejezdech po zpevněných cestách, lze pružení kompletně zamknout. Tenhle konkrétní kousek ve velikosti L vážil 12 Kg. To že je kolo velmi schopné při jízdě z kopce jsme věděli, všechny nás ale překvapila jeho ochota stoupat.
Variantu enduro se 150 mm zdvihu lze ještě vyladit použitím 160 mm nebo 170 mm vidlice. Ačkoli by se mohlo zdát, že enduro se 29“ koly a zdvihy 150/170 mm se hodí už jen na jízdu z kopce opak je pravdou. Koba si zakládá na tom, že nahoru na kopec se jezdí „za své“. Lehký a tuhý rám, lehké komponenty, sofistikované odpružení, díky tomu kolo stoupá až překvapivě lehce.
Trailtool 150/160mm vyladěný do zelena s komponenty Spank a odpružením DVO.
Reamol
Reamol je enduro klasika. 27,5“ 150/160 mm zdvihu, bez přesmykače, všechny bowdeny a hadice uvnitř rámu. Lehký a tuhý rám v kombinaci s top komponenty dá dohromady velmi schopné kolo, které vás s lehkostí vyveze na kopec a dolů umí opravdu hodně. Enduro pod 12 Kg? Není problém!
Individuální design a exkluzivita
Takže co Koba nabízí navíc? Zakládá si na perfektním zpracování a nízké váze. Váhy, které uvádíme jsou reálné, navážené. Koba je stále mini značka, vyrobí okolo tisíce kol za rok, navíc všechno jsou zakázkové stavby. Díky tomu je minimální pravděpodobnost, že potkáte stejné kolo jako je to vaše. Navíc nabízí možnost individálního designu, prvotřídní kvalitu laku přesně podle vašeho přání, ve vašich barvách. Celolaky jsou kompetně dělané metodou airbrush. Ano žádné přelakované samolepky, vše je pěkně malované přes šablony.